Kiirtanám ezt a szót!

Tudod, hogy mi a legrosszabb ebben a szóban?
Hát az, hogy slendrián megfogalmazást tesz lehetővé. Rettentően tág fogalom. Mert a biztosítással kapcsolatban bárkit jelenthet. A Szerződőt, a Biztosítottat, a Károsultat, a Kedvezményezettet, és sorolhatnám.
Mert sorolhatnám, itt meg is teszem!

Hogy melyik ez a szó! Hát az ügyfél!

Képzeld el ezt a beszélgetést:
(Szerződő: Sz, Tanácsadó: T)

Sz: És mondja kedves Tanácsadó, kinek kell majd a díjat kifizetnie?
T: Hát az ügyfélnek.
Sz: És kinek az életére kötjük ezt a biztosítást?
T: Hát az ügyfélének.
Sz: És ki fogja megkapni a szolgáltatást?
T: Hát az ügyfél.

Érted? Ezzel a szóval nem lehet következetesnek, egyértelműnek lenni. A személyek nincsenek pontosan használva.
Arról nem beszélve, hogy egy biztosításban járatlan embert meg simán félreérti.

Viszont az meg hab a tortán, hogy ezzel bárkinek a tudását tesztelheted!
Ha ügyfelet emleget, kérdezz vissza nyugodtan, hogy konkrétan a biztosítások melyik szereplőjére gondol? Ha felelősségi esetről beszéltek, akkor ez halmozottan igaz a Biztosító, Biztosított, Károsult háromszögben.

Szóval légy szíves konkrétan, mindig a pontos szereplővel beszélni. Akár Ügyféllel (na jó, ezt én sem tudom másképpen írni) akár Kollégával beszélsz.

Najó, az előző mondatból okultam…
Mint mutatja, előfordul olyan eset, amikor valóban csak általánosan kell, vagy lehet beszélni az Ügyfelekről.
De ettől függetlenül amikor csak lehet, törekedj a személyek pontos használatára.

Ha olvasod a blogot, ott is mindig egyértelmű, hogy kiről van szó.

Törekedj Te is erre!

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük