Mitől lesz szükség egy új termékre?
Az új termék szüksége
Az egyik előadás szünetében beszélgettünk arról, hogy mi hív életre egy biztosítási terméket?
Hogyan találja ki a biztosító, hogy milyen terméket kell csinálni?
Nos, a dolog kétoldalú.
1. Az egyik az állandóság. Vagyis, a lakás, lakóközösség, casco, Gfb négyszög. Plusz élet.
2. A másik a változás. Milyen új termékre van szüksége a piacnak?
1.
A lakás, lakóközösség, casco, Gfb csoport folyamatos munkát ad a biztosítóknak. Éppen ezért ezeket folyamatosan karban kell tartani.
Ennek két lehetséges megoldása van.
A) A már meglévőket próbáljuk meg a korhoz igazítani. Vagyis az alaptermék (a szabályzat) változatlan marad, csak záradékokkal, függelékekkel megpróbáljuk jobbá tenni. Például további kockázatok bevonása, vagy már meglévő kizárása, esetleg korlátozása.
A kockázatvállalás is lehet így igazítani, például eddig bevállalta a vályogfalú épületeket, ezután nem.
B) Teljesen új termék készítése. Ez a teljesen zöldmezős termékfejlesztés, ami persze, az előző termékből fejlődik.
Én személy szerint a B) verziót szeretem, ilyenkor jobban szárnyal a fantázia…
2.
A kérdés ugyancsak kettő.
A) Hogyan változik a piac? Van-e lehetőség új termék létrehozására? Ami eddig még nem volt. És, ami sokáig lesz?
B) Van-e valahol valamilyen piaci rés, amit ki lehet használni?
A kettő között a különbség az, hogy
– míg az A) egy hosszú távú lehetőséget keres,
– a B) rövid (1-2 éves) életű.
De, az is lehet, hogy a B)-ből egyszer egy olyan módozat lesz, ami befér majd az 1. csoportba is.
Egyes kis biztosítók szeretnek élni a 2. lehetőséggel. Ők sokkal rugalmasabban tudják kezelni a lehetőségeiket, hiszen néhány ember felismerése, meggyőzése után néhány hét alatt összeállhat egy új termék.
A nagyoknál ez elképzelhetetlen.