A fiatalok
Gondoltad volna a fiatalokról?
Egy nemzetközi tanulmány szerint a legfiatalabb generációk (Y,Z) az első kézből származó információkat részesítik előnyben, így náluk a biztosítók saját értékesítési csatornái nagyobb eséllyel indulnak, mint az alkuszok.
Ugyanakkor a vagyonbiztosítások esetében igen magas azoknak fiataloknak aránya, akik mégis a külső értékesítési csatornát vesznek igénybe.
A tanulmány hatféle ügyfélattitűdöt vett figyelembe:
– költségtudatosság,
– értékkeresés,
– hozzáértés,
– igényesség,
– aggodalom,
– bizalomkeresés.
Kiderült, hogy a fiatalokat nem könnyű megszólítani, ezért a biztosítók részéről három terület fejlesztésére van szükség:
– online eladás,
– moduláris termékportfólió,
– online keresztértékesítés.
Ezzel teljesen egybe vág az a korábbi infó, hogy az insurtech megoldások javarészt a fiatalokat keresik.
Bár az meg ellentmond neki, hogy az ifjabb korosztály leginkább az interneten keresi a vásárlás lehetőségét.
Egy biztos, Ők a jövő, aki nem tudja megszólítani Őket, az elveszíti ezt a korosztályt.