Alkusz oktatás

Miért téma az alkusz oktatás?

Talpas kárszakértő koromban (mit sem tudva az alkusz oktatásról) még az volt a rendszer, hogy a szakértő a biztosítói fiókba járt dolgozni. Én is.
Reggel bementem, leadtam az előző napi aktáimat, felvettem az újakat. Leegyeztettem a szemle időpontokat. Kiszámoltam azokat a kárügyeket, ahol a helyszínen nem volt lehetőségem rá, vagy túl nagy kár volt.
Azután indultam szemlézni.

Közben sok kérdést kaptam az üzletkötő kollégáktól. Elméletieket, gyakorlatiakat egyaránt.
Mert valljuk be, aki nem szakértőként dolgozik, annak bizony a kárrendezés nem átlátható.

Ezekből a kérdésekből azután néha kárügy is lett. Sőt, volt olyan, hogy kimentem a tanácsadóval, megnéztem a helyszínen, hogy mi történt. Hiszen együtt dolgoztunk, ugyanazt a szekeret toltuk.

Ez ma már megváltozott. Az üzletkötő és kárszakértő nem találkozik. Nincs kérdezési lehetőséged. Legfeljebb az oktatótól.

Alkuszok esetén ez hatványozódik.
Találkozol az alkusz támogatóval, esetleg a szakmai oktatóval. Ők elmondják, bemutatják a terméket.
De, bármilyen kárban kérdezni teljesen felesleges. Legfeljebb egy „én úgy gondolom”-ot kapsz.

Hát, ezért téma az alkusz oktatás.

 

alkusz oktatás

 

Mi történt?

A biztosítók vezetési elképzelései egyszerűen eltávolították egymástól az értékesítést és a kárrendezést.

Egy gyakorló üzletkötőnek nincs kapcsolata a kárrendezéssel. Bár, ha hosszú ideig kibírja a szakmában, lehetnek ismeretségei.

De, alapjáraton

  • nincs lehetősége kárban kérdezni,
  • egy konkrét kárügyben is legtöbbször csak a call center operátorával tud beszélni,
  • nincs tudomása a kárrendezés hátteréről,
  • nem tudja elmondani az ügyfelének, hogy miért kapott kevesebbet, vagy
  • miért lett elutasítva a kárügye.

 

Amit a feltételekből kimazsoláz, abból tud építkezni. De, miért van az, hogy a tanácsadó és a szakértő mást olvas ki a feltételből?
Pedig ugyanabban a szakmában dolgoznak, ugyanazon feltételt olvassák.
Pontosan ez a titka az alkusz oktatás szükségességének.

Mert másként látja a szakmát az értékesítés és a kárrendezés. Mondhatni más emlőkön nevelkedtek.
Pedig ahhoz, hogy az üzletkötői munka hatékony legyen, ismerni kell a kárrendezést is.

 

Miről szól az alkusz oktatás?

Most azt várod, hogy tudásról, minőségről, fejlődésről beszéljek. Persze, ez is a célod. Hiszen szeretnéd az ügyfeleidet jobban kiszolgálni.
De, a valódi célod, hogy szeretnél többet keresni. Márpedig egy valamire való oktatásnak is pontosan ez kell legyen a célja.
Hiszen az elméleti tudás a gyakorlati munkádat fogja támogatni.

Tehát, az alkusz oktatás rólad szól! Neked segít.

Mert minden ismerettel, amit magadba szívsz, jobban tudsz értékesíteni. És, rá kell szánnod az időt. A tudás megszerzése időbe telik.

 

Hogyan működhet az alkusz oktatás?

Én a személyes oktatásban hiszek. A kontakt órákban. Ahol találkozol az előadóval és kérdezhetsz tőle.

  • Ahol ez előadó szakértője a területnek.
  • Aki el is tudja mondani.
  • Át tudja adni Neked a tudást.
  • Gyakorlati példákkal mutatja be a lényeget.
  • Ahol élvezed az előadást, mert érdekel a téma. És, jó az előadás.

Nincs kétségem, hogy az online e-learning rendszerek remekül kiegészíthetik a személyes oktatást, de soha nem fogják a hatékonyságát elérni.

A személyes előadásnál biztosan nincs jobb tanulási módszer.

 

Ha alkusz oktatás, miért pont az Állománydíj.hu?

Egyszerű: gyakorló kárrendezők vagyunk, akik ismerik a kárrendezés csínját-bínját.

  • Tudjuk, hogy mire van szükséged.
  • Tudjuk azt, hogy az ügyfeleid milyen kérdéseket szoktak feltenni.
  • Értelmesen tudjuk átadni Neked úgy, hogy hasznosítani is tudod.
  • Itt kérdezni is tudsz és ez nagyon fontos.

Ezek nem csak lekattintott online tanfolyamok, ahol a cél az oktatás letudása. Valódi tudást jelent.

Nálunk ugyan nem találsz biztosítós oktatási anyagot de, amit elmondunk az maga a kárrendezés.
Kizárólag olyat hallhatsz, amit használhatsz.

Ahogy mondani szoktam: legyél több, mint mások!

 

Az alkusz oktatás törvényi előírása

Az IDD (Insurance Distribution Directive: értékesítési direktívák, vagy irányelv az értékesítésről) előírja, hogy mindenki, aki biztosítást értékesít évente kötelezően 15 óra oktatáson kell rész vennie.
És ezt az MNB vizsgálja.

Az Állománydíj.hu előírásai alkalmasak ennek a kiváltására. És, ha szükséges, erről tanúsítványt is adunk.

Szóval, egyszerűen szükséges az alkusz oktatás.

 

Van ismerősöm a T-vállaltnál és az OTP-nél. Mindkét cégnél éves rendszerességgel kell ismétlő oktatásokon részt venni. Ugyanúgy az üzletmenetből, mint a termékekből. Minden évben ugyanabból, persze, a változásokat is figyelembe véve.
Ehhez képest az IDD előírásai nagyon langyosak.

 

Az alkusz oktatás

Nincs mese, rá kell szánnod az időt. Több okból is.
Egyrészt, mert kötelező.
Másrészt, meg ezzel tudsz a legjobban fejlődni. Ezzel tudsz több szerződést kötni, többet keresni.

Elhiszem, hogy azt gondolod, hogy az oktatás az nem vezet ügyfélszerzéshez.
Azért gondold végig. Amikor találkozol a leendő szerződővel, Ő kérdezni fog. És, hidd el, tudja, hogy mikor válaszolsz tudásból és mikor beszélsz mellé.

Az alkusz oktatás során megszerzett ismereteid biztosan segítik majd a szerzésedet.

A kérdés, hogy Te mennyire veszed ezt komolyan?
Csak beülsz az oktatásra és ellébecolod? Esetleg leülsz az e-learning elé és lekattintgatod a válaszokat?
Vagy, tényleg a tudásodra gondolsz az alkusz oktatás során, és egy komoly konzultáción veszel részt. Ahol tényleg kapsz is valamit a pénzedért.

A következő oldalon mutatom azt, hogy milyen lehetőségeid vannak erre. Kattints most, nézd meg:

Konzultáció