Ügyféligény

Miről is szól az ügyféligény a jéghegy elv alapján?

Te is tudod, hogy a jéghegynek csak egy kis része létszik ki a vízből. A jéghegy elv ez alapján választja szét az általad képviselt terméket (ez van a víz felett) és az általad képviselt értéket (ez van a víz alatt).

Ha úgy tetszik, ez egy marketing felosztás, hiszen

  • amit értékesítesz, az maga a tárgyiasult termék,
  • ami pedig a személyedhez kötődik, az a hozzáadott érték.

(Csak nézd meg a Coca Colát: maga termék egy ízesített, szénsavas víz. A hozzáadott érték pedig az érzés, amit képvisel: család, barátság, együttlét, minden szuper.)

Szóval, mi van a víz felett?
Ami a termékhez kapcsolódik, például:

  • előny,
  • haszon,
  • biztonság,
  • garancia.

—————————————————————————–
És a víz alatt:
Ami a Te személyedhez kötődik, például:

  • szakmaiság,
  • együttműködés,
  • figyelmesség,
  • kedvesség,
  • személyesség,
  • gyorsaság,
  • tudás.

Miért érdekes ez?
Mert amikor tárgyalsz, az Ügyfeledben nem csak a víz feletti, hanem a víz alatti tulajdonságok is tudatosulnak. Látja rajtad, mennyire vagy képben, mennyire törődsz vele, milyen ember vagy.

Ne felejtsd el, nem csak Te csinálsz vele igényfelmérést.
Ő is felmér Téged: akar-e veled üzletet kötni?

 

 

Comments are closed.