Lemaradtak a magyar bankok a fejlődésben!

Lemaradtak a magyar bankok a fejlődésben…

Csak a hetedikek kilencből. Gáz?

38 országban nézték meg, hogy a pénzintézetek mennyire érettek a digitális világra.
A magyar bankok közül a legnagyobb nyolcat vették elő. Az eredmény lehangoló a régiós összevetésben. A kilenc közép-kelet európai ország közül a hetedik helyen végeztek, csak a szlovénokat és a letteket előztük meg.

Egy 136 tesztvásárlóból álló csapat végezte a felmérést.
Valódi folyószámlákat nyitottak és 826 funkció alapján értékelték az internetes és mobilbankos szolgáltatásokat, összesen 238 banknak és 10 fintech cégnek. Az értékelés után a pénzintézetek eredményeit összesítették országok szerint, hogy megnézzék az adott piac digitális érettségét.

Ezzel párhuzamosan ügyfélfelmérést végeztek több mint 8.000 ügyfél körében, hogy feltérképezzék az ügyfelek igényeit, és hogy a bankok mit nyújtanak a fogyasztók elvárásaihoz képest.
Ezt kiegészítették még az ügyfelek mobil-felhasználói élményének kérdőíves értékelésével.

A bankok teljesítménye alapján négy csoportba sorolta az országokat a kutatás.
Vannak

  • a digitális bajnokok,
  • az ügyes követők,
  • az alkalmazkodók és
  • a digitálisan lemaradók.

A magyar bankok a harmadik kalapba, az alkalmazkodók közé kerültek, és ott is az utolsók közé. Lengyelország digitális bajnok, Csehország pedig ügyes követő.

Kiderült, hogy minden területen – egy kivételével – a régiós átlag alatt szerepelt a magyar piac.
Már a legelső pillanatban

  • az információszerzésnél elmaradunk, és
  • a számlanyitásnál is valamivel a régiós átlag alatt vagyunk, de
  • az ügyféltérben a magyar gyakorlat hozza a szintet.
  • A mindennapi bankolás és a keresztértékesítés területén megközelítjük a térség átlagát.

A napi banki ügyintézés bizalmat és lojalitást épít az ügyfél és a pénzintézet között, ezért ez a legfontosabb terület. Ugyanakkor a keresztértékesítésben van a bevétel nagy része.
Ráadásul a búcsúzásnál kifejezetten rosszul szerepelnek a magyar bankok: számlazárásnál szinte semmilyen digitális fejlesztés nincs.

A hagyományos bankok a hagyományos banki termékek és szolgáltatások internetes és mobil átalakítására helyezik a hangsúlyt.
A fintechek pedig felforgatják a hagyományos banki ügyleteket.

A jövő digitális bajnokaivá egyértelműen azok a pénzintézetek válnak, amelyek a leginkább fel vannak készülve a nyílt bankolás és a bankon túli szolgáltatások világára.

Azért nagyon kíváncsi lennék, hogy a biztosítók körében végzett ilyen felmérés milyen eredményeket hozna…

 

Comments are closed.