Jó kárbejelentéssel indul az igazi kárrendezés

A kárrendezés dogmája

Ha átlépsz a “nincs olyan kár, amit ne lehetne kifizetni, csak tudni kell bejelenteni” dogmán, akkor tisztán előtted van, hogy minek kell szerepelnie egy kárbejelentésben.

 

A vagyonbiztosítás

A vagyonbiztosítás ebből a szempontból megengedőbb, hiszen ott a szakértő kimegy majd a helyszínre, és a saját szemével győződik meg a kárbejelentés valódiságáról.
Vagyis, sarkos esetben akár egy kötvényszámmal, biztosítási eseménnyel és telefonszámmal is be lehet jelenteni a vagyonkárt. Tudnék mesélni…

 

A gépjármű kárrendezés és a személybiztosítások kárrendezése

A gépjármű és a személybiztosítások viszont megkövetelik már a kárbejelentésnél egy kárbejelentő kitöltését. Ennek oka az, hogy
– gépjármű kár esetén a a helyszínt nem látja a szakértő, hiszen az autót már otthon, szervizben, roncstelepen, egyéb helyen szemlézi meg,
– a személybiztosításoknál pedig nincs is szemle, tehát fontos a kár bekövetkezésének a leírása.
 

Mi az aminek mindenképpen benne kell lennie egy vagyonkár bejelentésben?

1. Szerződésszám.

2. A három kérdés: mikor, hol, mi történt?

3. A Biztosított (károsult, kapcsolattartó) telefonszáma.

4. A kár várható nagysága. Amikor az ügyintéző megkapja a kárbejelentést, akkor rögzíti azt az ügyviteli rendszerben. Itt neki kötelezően kártartalékot kell megadnia. Segítsd azzal, hogy megírod Neki a várható kárértéket.
A Kártartalékról és, arról hogy az általad megadott várható kárösszeg milyen következményekkel jár, itt olvashatsz bővebben: http://allomanydij.hu/a-tartalek-ereje/

5. És, ha jót akarsz az Ügyfelednek, akkor odaírod, hogy milyen bankszámla számra utalják a kártérítést. Vagy, hogy lakcímre kéri, akkor ezt írd le. Ezzel napokat lehet megspórolni!

+1. Felelősségi kár esetén a károkozó és a károsult telefonszámát is illik elküldeni.
Ha ezeket leírod, egy egyszerű e-mail is elég lesz a bejelentéshez.
Persze, járműkár és személybiztosítás esetén töltsd le az illetékes biztosító kárbejelentőjét a honlapjáról és azt küldd el. Kitöltve 🙂

Miért fontos, hogy legalább ezek az információk ott legyenek a kárbejelentésben?
Mert az ügyintéző emlékszik: ja, ez az az ember (csajszi, fickó), aki

  • sose ír kötvényszámot,
  • mindig hiányosan küldi a kárbejelentést,
  • a múltkor sem adott meg telefonszámot,
  • csak továbbküldi az Ügyfél hiányos emiljét,
  • még csak nem is köszön,
  • a legutolsó kárbejelentését nem is értettem…

Hát kell ez Neked?
 
Utóirat: Az elrettentő példa. A legtrébb kárbejelentés amit eddig kaptam (ráadásul alkusz kollégától) így szólt:

“Biztosítósok!
Szerződésszám:1234567890
Csőtörékár”

Szerinted? Mit gondoltam amikor megláttam?

 

Ne felejtsd el a cikket megosztani!

 

További cikkeket találhatsz itt: http://allomanydij.hu/blog/

 

 

Comments are closed.