A kárügyintéző is ember

Bármilyen hihetetlen, de a kárügyintéző is ember

Vannak érzelmei. Vagyis, vannak dolgok, miket nem szeret. Ezekből gyűjtöttem most Neked egy csokorral.
Ha megfogadod, jó. Ha nem, hát nem.

 

Mit nem szeretnek a kárügyintézők?

  • Szerződésszám, kárszám hiánya: Problémásak azok a levelek, amikben nincs olyan információ, ami alapján a kárügy azonosítható. Rá kell kérdezni, utána kell járni.
  • Hiányos adatok a kárbejelentésben. Mint előbb.
  • Olvashatatlan írás.
  • Telefonszám hiány.
  • Fejjel lefelé szkennelt iratok.
  • Ékezet nélküli szöveg. Brrrrrrr.

 

Ne felejtsd el az alábbiakat

  • Ne írj felszólító módban. Spórolj a felkiáltó jellel.
  • Az azonnali segítség titka: kérj, és köszönd meg. Itt használhatsz felkiáltó jelet.
  • Ne írj csupa nagybetűvel. A netikett szerint ez KIABÁLÁSNAK számít.
  • Ne csak a tárgysorban üzenj, úgy, hogy a szövegtörzs üres. Főleg a szkennelt iratoknál szokott előfordulni ilyen továbbítás. A tárgysorban ennyi van: MSBS1234.pdf. A szövegtörzsben semmi.

Vedd a fáradtságot és írj pár szót a levélbe:
Tisztelt Cím! (ha tudsz nevet, azt írd.)
Továbbítom a levelet, kérem szíves ügyintézését. Köszönöm!
Üdvözlettel:

 

Ne használj sürgető szavakat:

  •  mielőbb,
  • mihamarabb,
  • gyorsan,
  • sürgősséggel,
  • haladéktalanul,
  • SOS.

Hidd el, mindenki azt szeretné, ha minden ügy gyorsan megoldódna. És, a leterheltségtől függően így is dolgozik.

 

Nem mindegy a szóhasználat sem
Rossz példa: A csatolt iratok alapján, kérjük a kárszemléről intézkedni szíveskedjen!
Jó példa: Kérjük, a csatolt iratok alapján, a kárszemléről szíveskedjenek intézkedni. Köszönjük!

 

Mit ne írj le az ügyfélről?
Hogy kicsoda, micsoda nagy ember a károsult. A kárrendezésben ez vajmi keveset számít. Majd az méltányos kérésnél, ott lehet.

 

Fontos szabály: soha, de soha ne személyeskedj a levélben. Nincs értelme. Az ügyintéző is ember.

 

És végül néhány példa…

… arról, hogy milyen leveleket is kapunk – néha. Az eredeti szóhasználattal és helyesírással. Mindegyik egy dologban hasonló, nincs bennük olyan információ, ami alapján meg lehet tudni, hogy melyik kárról van szó.

T.Biztosító!
Azzal a kéréssel fordulok Önök felé,hogy amit beküldtem baleset biztosítással kapcsolatban igazolásokat abból lesz-e valami?Mikor küldik?
Maradok tisztelettel: István

jó napot!2015.10.22.napon történt egy káresetem,hátulról belém jött egy idös bácsika,aki elismerte a felelősségét,a biztosítónál van a gépjármű biztósítása,a kárszakértő felvette az adatokat,elküldtem a számla számomat meg a gépjármü törzslapját,de a kifizetés a mai napig nem történt meg!

T.Cím!
Az autómba belementek,hova mehetek kárfelvételre?
Tisztelettel
Béla

 

 

 

Comments are closed.