A biztosítás és az önvezető autók

Nemrég olvastam egy cikket, az önvezető kamionokról.
Arról szólt, hogy 6 kamion meg egymás után és csak az elsőben ül sofőr. A többi pontosan leköveti a manővereit.

Ha ehhez hozzá veszem a Google önvezető autóit, amelyek sok 10 ezer km megtétele után sem okoztak egyetlen balesetet sem, még egyértelműbb a kérdés.

Mikor? Vagyis, mikor kúszik be az életünkbe ez a technológia?
Hiszen a fullosabb autókban már ma is ott vannak a különböző vezetést segítő eszközök, gondolj csak a sávtartó, fékező, vagy parkoló asszisztensre.

Persze biztosítósként rögtön a Gfb és a casco jut eszembe.
Egy ilyen balesetnél ki fogja megállapítani azt, hogy ki a hibás? Le lehet kérdezni a tárolt adatokat?
Mert a biztosítóknak előbb utóbb le kell majd követniük ezt is.
Lehet, hogy nem lesz szükség sem Gfb-re, sem cascóra? Soha többé baleset? Remélem így lesz.

De, ha mégis lesz, ki lesz a felelős? A sofőr? A gyártó? Lehet, hogy termékfelelősség biztosításról fogunk beszélni?

Vagy, kinek az életét fogja inkább óvni a számítógép? A vezetőét? Az utasét? Felnőttét? Gyerekét? A másik autó utasait?

A cascóban már látszik némi mozgolódás. Van más kilométer alapú casco. De, a futásteljesítményt mérő műszer méri a vezetési stílust is. Ez alapján is meg lehet a díjakat állapítani.

A választ az idő adja meg, de én nagyon kíváncsi vagyok rá!

 

Comments are closed.